Selvom prisen kun er fem år gammel, har Titanium & Integrated Campaign-konkurrencen levet et omskifteligt liv.
Først hed den ”The Titanium Lion”, og blev givet til revolutionerende og innovative markedsføringskoncepter. Prisen var så væk året efter, men kom tilbage i 2005, hvor den fokuserede på integrerede kampagner med kant.
Nu er prisen lidt underligt todelt. En jury giver en pris til integrerede kampagner, der har brugt minimum tre medier. Mens en anden jury giver en titanium-pris, hvis og kun hvis, den falder over et totalt nytænkende stykke arbejde.
I dag (fredag) blev shortlisten så offentliggjort, og her dominerer amerikanerne med 14 nomineringer ud af 33.
Deriblandt er der årets dobbelte grand prix-vinder, BBDOs ”Yoyeur”-kampagne for tv-stationen HBO, og Crispin Porter + Boguskys ”Whopper Freakout”, der dokumenterer kundernes reaktion på, at en Burger King-restaurant har fjernet whopperen fra menukortet.
Ingen danske kampagner har været indsendt til ”Titanium & Integrated Campaign”-konkurrencen.
Vinderne offentliggøres her på siden lørdag kl. 21.
Redaktionen, Cannes