Så skete det endelig. Efter nedtælling siden årsskiftet gik den længe ventede danske udgave af Big Brother i luften i går. Og holdningen til fænomenet afspejler sig naturligvis i dagens aviser: For ungt, for smart og for trist. Berlingske Tidendes Per Theil er ironisk hele vejen igennem, og glæder sig bestemt til at følge de levende, smarte og lækre dukker – og deres underliv. Han ser udsendelsen i går som én lang reklamelir, som TvDanmark havde pakket ind i smarte MTV-billeder og høj pop-musik. Politikens Karsten Ifversen spørger da også allerede i overskriften efter noget lir – og han mener, at deltagerne er castet efter deres parringsevne. Senere i dag følger vi op med seertallene for udsendelsen i går.