Der er ingen tvivl om, hvem der er storebror på nettet i dysten mellem TvDanmarks Big Brother og TV3’s Baren. Det er Big Brother, fremgår det af nye tal fra AC Nielsen AIMs Netratings.
Ikke bare har Big Brother klart flest unikke besøgende – 286.000 mod 115.000. Baren må også dele de fleste af sine unikke besøgende med Big Brother. Ud af de 115.000 må Baren dele de 80.000 med Big Brother, som således har voldsomt mange flere unikke-unikke besøgende: 200.000 mod ca. 35.000.
Trafikken på Big Brother er så markant, at siten placerer sig på en 9. plads blandt de mest besøgte domæner.
Det store antal besøgende forklarer meget godt, hvordan Big Brother onsdag i sidste uge pludselig oplevede en seer-rekord, da Anja stak John en lussing. Begivenhederne fremgik af nettet, som derfor er eneste mulige forklaring på, hvordan mange mennesker i løbet af dagen har opdaget, at der var særlige begivenheder at se på onsdag aften.
Samtidig er tidsforbruget på Big Brother steget markant – fra 8 minutter i januar til 16 minutter i februar.
Mændene dominerer blandt internet-brugerne, der kun tæller 31 pct. kvinder. Dette forklarer formentlig, hvorfor kvindernes biografier er i klart højere kurs end mændenes. fin