I juni blev der solgt 17.000 personbiler, hvilket er 12 pct. flere end i juni 2005. Det var samtidig det største juni-salg siden 1998. I årets første seks måneder er der solgt næsten 83.000 biler herhjemme – 11 pct. flere i forhold til 1. halvår 2005.
De Danske Bilimportører forventer, at der i 2006 vil blive solgt næsten 160.000 personbiler, og markedet har siden 2002 været i konstant fremgang. Det er bemærkelsesværdigt, at de koreanske mærker er gået ned i gear. Hyundai, Kia og Chevrolet har i flere år øget deres markedsandele, men de er nu faldet fra 12,5 pct. i 1. halvår 2005 til under 9,5 pct. i år.
Chevrolet, der brugte markedsføringsressourcer på at fastslå navneskiftet 1. januar 2005 fra Daewoo, har f.eks. ikke kunnet fastholde salgstallene fra 1. halvår 2005.
Sidste års mest solgte personbilsmærke, Suzuki, er meget synlig i reklameblokkene, men har mistet 0,6 pct. i markedsandel. Det kan ses i lyset af, at mærket ikke længere fører modellerne Wagon R og Alto, der begge bidrog pænt til salget. Set i det lys er faldet beskedent, og Suzuki er tæt på at have noget så usædvanligt som en firehjulstrækker, Grand Vitara, på salgslistens top 10.
Den mest solgte personbilmodel i 1. halvår var Toyota Avensis. peng