Humblebragging er realiteten bag de tilsyneladende spontane posts på sociale medier. Vi iscenesætter os selv og lader som om, vi er… ja, spontane og ydmyge.

Det fænomen har Bang & Olufsen taget til sig i en ny film, hvor to skuespillere fra ”Bedrag”, Lisa Carlehed og Anders Heinrichsen, udgør rollelisten.

– Når man har købt et Bang & Olufsen produkt, har man jo lyst til at dele det med sin omverden, siger Peter Svarre, marketingchef hos Bang & Olufsen.

– Vi har her spottet et fænomen, som er utroligt kært, og det er tydeligt, hvordan vi som mennesker er bevidste om ikke at blive for selvhøjtidelige, men finder andre måder at vise os selv frem på.

– Derfor ser vi ofte, hvordan opdateringer i sociale medier om vores produkter tager sig ud som et ”humblebrag”. Med vores nye kampagne vil vi gerne hylde det gode humblebrag, fordi det virkelig er en kunstart at ramme den perfekte opdatering, hvor man uden at fremstå som en pralhals alligevel kan vise sig selv frem med sit nye Bang & Olufsen produkt, fortsætter Peter Svarre.

Facebook og YouTube rammer målgruppen

Bureauet bag filmen er Robert/Boisen & Like-minded (RBLM), der er valgt af Bang & Olufsen til netop dette projekt.

Velkommen til Dansk Markedsføring

For at kunne læse vores artikler beder vi dig om at tilmelde dig vores nyhedsbrev - så holder vi dig opdateret med de skarpeste indsigter og branchenyheder direkte i din indbakke. Helt gratis.

Indtast venligst fornavn.
Indtast venligst efternavn.
Indtast venligst korrekt e-mailadresse
Accepter venligst vores betingelser for at tilmelde dig

Er du allerede medlem?