Børn bruger i stigende grad mobiltelefoner til at deltage i afstemninger
på tv, købe ringetoner, deltage i konkurrencer eller købe figurer i
internetspil. Men det er svært for dem at gennemskue, hvor mange penge de
bruger på det.
En fjerdedel af de børn, der har prøvet at sende en sms, der koster mere
end almindelig sms-takst, fortæller, at de først bagefter fandt ud af, at
den kostede ekstra.
Markedet er simpelthen ikke gennemskueligt nok, mener forbrugerministeren.
Og det er det hverken for børnene eller deres forældre, der i langt de
fleste tilfælde betaler.
Familie- og forbrugerminister Lars Barfoed (K) ser gerne, at
mobilselskaberne laver et særligt børneabonnement, så børnene ikke selv
kan købe noget.
/ritzau/