I løbet af foråret 2004 lancerer Bonnier Publication International FHM magasinet i Norge. Lanceringen markerer samtidig det strategiskifte, at Bonnier og datterselskaberne har øget fokus på Norge. Fremover vil en række blade og magasiner fra bl.a. Forlaget Benjamin blive lanceret i Norge.
– Vi har tidligere meldt ud, at vi som mediehus har fokus på andre lande i Skandinavien. Selvom der bliver tale om lanceringer af vores blade, bliver det ikke Forlaget Benjamin, men Bonnier Publication som skal styre indsatsen, siger Jan Lehrmann, salgs- og marketingdirektør hos Forlaget Benjamin.
Han understreger, at det er meget centralt for forlagets ledelse, at det ikke går ud over dynamikken af på det danske marked.
– At vi satser på at udvikle blade i Norge må ikke gå ud over udviklingslysten i Danmark. Vi har tidligere lanceret et par blade om året og det vil vi blive ved med, siger han. .
FHM blev lanceret i Danmark i oktober måned og har, iflg. Benjamins sals- og marketingdirektør solgt godt 42.000 eksemplarer. Bonnier lancerede i september måned Bo Bedre i en norsk udgave. jür