Spilleselskabet Betsafe bliver ny sponsor for Rungsted Ishockey i den danske Metal Liga frem til sommeren 2016.
Ishockey er en af de sportsgrene, der kan se frem til øget eksponering, når TV 2’s nye sportskanal, TV 2 Sport, går i luften i morgen, og Betsafe vil første gang være at finde på Rungsted-trøjerne, når klubben i morgen møder Odense Bulldogs i en kamp, der transmitteres på den nye tv-kanal.
Sponsor-samarbejdet indebærer blandt andet, at Betsafe bliver eksponeret på spillertrøjerne og på Rungsted Ishockey hjemmebane, Saxo Bank Arena, i Hørsholm.
Forretning og underholdning
Bookmakerens danske landechef har dog også andre ambitioner med sponsoratet.
– Som en af de førende aktører i spillebranchen har vi stor erfaring med at navigere i krydsfeltet mellem forretning og underholdning, lyder det fra Tony Brandenborg, landechef for Betsafe i Danmark, i en pressemeddelelse.
– Den kombination vil vi forsøge at bringe i spil på en måde, så det kommer publikum til gode. Vi har nogle forskellige tanker om, hvordan vi vil løfte tilskueroplevelsen og i det hele taget gøre Rungsted Ishockey til en af de mere farverige klubber i ligaen. I sidste ende er vi overbeviste om, at det giver vores sponsorat mere værdi, fortsætter han.
Festlige rammer, tak
Blandt de initiativer, som Betsafe barsler med, er installeringen af gratis trådløst netværk til tilskuerne i Saxo Bank Arena samt organiseringen af en række underholdningsindslag i forbindelse med kampene.
Og ambitionerne om at skabe en festlig ramme omkring holdet var udslagsgivende for Rungsted Ishockeys beslutning om at indgå samarbejdet:
– Hos Rungsted Ishockey vil vi gerne underholde publikum. Vi er klar over, at tilskuere i dag kræver mere end “bare” ishockey. Med indgåelsen af denne sponsoraftale med Betsafe, ser vi mange muligheder for at udvikle totaloplevelsen ved at gå til ishockey i Saxo Bank Arena, siger Rungsteds direktør Thomas Friberg.