I begyndelsen af 2017 fik brødproducenten Schulstad nyt strategisk bureau i skikkelse af Kunde & Co., hvilket bl.a. har resulteret i et nyt pay off for hovedbrandet efter en årelang subbrand-strategi med fokus på Levebrød og Det Gode.

”Naturlig Smag på Livet”, lyder pay off’et, og det er omdrejningspunktet i en lanceringskampagne for den danske brødgigants nye produkt, et rugbrød ved navn Det Gode Signaturbrød, som er udviklet i samarbejde med Restaurant Gilleleje Havn.

Kok, restauratør og selvlært bager Annette Bylov Sørensen fra restauranten har sammen med Henrik Hemmingsen, Schulstads produktudvikler og bager, haft fingrene nede i dejen for at finde den helt rigtige opskrift.

Og det er der en god grund til, forklarer Jeanette Ruby, direktør for Marketing og Innovation hos Schulstad.

– Rugbrødet, den måde det er blevet til på, og selve konceptet er et godt eksempel på, hvordan vi også fremover kommer til at arbejde, siger hun.

– Ikke alene det nye rugbrød, men også konceptet passer godt til vores nye position for Schulstad. Netop denne lancering anerkender de pionerer, der ønsker at forandre og brænder for håndværk, kvalitet og den gode smag, ligesom Viggo Schulstad gjorde det, da han grundlagde Schulstad tilbage i 1880, fortsætter Jeanette Ruby.

Ny brand-strategi

Lanceringen af Det Gode Signaturbrød fra Schulstad i samarbejde med Restaurant Gilleleje Havn er en del af udrulningen af Schulstads nye position.

– Schulstad har opbygget så succesfulde brands, at vores moderbrand er kommet til at stå lidt i skyggen af dem. Forbrugerne kender Levebrød og Det Gode for høj kvalitet, men vi vil minde dem om, hvem vi også er: Vi er Schulstad.

Schulstad fokuserer med det nye brød især på danskere over 50 år.

– De udgør en stadig større del af befolkningen, spiser traditionelt meget rugbrød, og de er villige til at prøve noget nyt, slutter Jeanette Ruby.

Den nye kampagne er omfattende og byder bl.a. på tv, sponsering, instore og outdoor, web og sociale medier.

Det nye rugbrøds autencitet og personlige præg skal understreges af navnet og af Annette Bylov Sørensens signatur, der pryder emballagen, som er designet af Everland. Kunde & Co står bag kommunikationen og de øvrige elementer i kampagnen, mens Mannov står for PR-arbejdet. 

Du kan se kampagnens tv-reklame herunder efterfulgt af en stemningsfilm, der kører på de sociale medier.

Tv-reklame

Stemningsfilm: