Danskerne skal betale for at besøge sites på nettet – enten direkte eller gennem deres teleselskab. I hvert fald hvis det står til Jubii.dk og Yahoo.com, der ifølge Berlingske Tidende begge har arbejdet på at kræve betaling af erhvervsvirksomheder for at linke til dem.
– Vi kan se, at antallet af de danske hjemmesider, vi linker til, én for én går ned, siger Martin Thorborg, medstifter af Jubii.dk, der derfor foreslår, at teleselskaberne betaler til Jubii og andre store sites for at skabe mere trafik. Han mener, at internettet ellers risikere at blive et lavkvalitetsprodukt.