En aprilsnar udtænkt af reklamebureauet Nørgård Mikkelsen for chipsproducenten Taffel har fået stor opmærksomhed på de sociale medier.

1. april lancerede man ”nyheden” om en ny smags-variant. Nu skulle folket have mulighed for at nyde chips med brunsvigersmag. Brugerne derude var skeptiske – dagen taget i betragtning.

– Taffel er jo meget mere end de franske kartofler. De har rigtig mange andre smage på markedet, og det er ligesom den historie, vi gerne vil fortælle gang på gang. Og hvordan kan man sige det på en sjov måde har været afsættet til den her idé, siger Troels Haulrich, der er Senior Art Director, Nørgård Mikkelsen, til TV 2 Fyn.

Ni dage efter chips-nyheden blev der udloddet en konkurrence, hvor man kunne vinde to poser chips med brunsvigersmag. På den måde havde reklamebureauet fået skabt en to-trinsraket, der viste sig at være effektiv.

Og Nørgård Mikkelsen oplyser, at man i løbet af de 10 dage fik mere end 52.000 kommentarer, mere 11.500 likes og næsten 500 delinger på Facebook.

– Vi er overvældede over det engagement, det har skabt. Vi ved jo godt, at chips generelt ikke er en kategori, folk bruger synderligt meget tid på, når de vælger i butikken. Men vi kan godt se, at når vi laver noget på Facebook og Instagram, så involverer folk sig rigtig meget i det, siger Taffels Marketing Manager, Ronni Köhl-Holk, til Ekstra Bladet.

Der er blevet produceret 100 poser af den specielle variant.