Ikke så skidt, må betegnelsen lyde om Radius Kommunikations seneste regnskab, der viser det bedste resultat i bureauets 11-årige historie.
Bruttoavancen på 22,8 millioner kroner dækker over en vækst på ca. 25 procent i forhold til året før, og indtjeningen landede på godt fem millioner kroner.
– Det har været et meget tilfredsstillende år og det gælder ikke kun det økonomiske. Vi har vundet så godt som alle opgaver, vi har budt på, lyder det bl.a. fra Nicolaj Taudorf Andersen, bestyrelsesformand i Radius Kommunikation, i en pressemeddelelse.
2014 satte punktum for en strategi, som Radius Kommunikation har rullet ud de seneste tre år.
Med 2014 bag sig har Radius Kommunikation taget hul på en ny strategi, som allerede i år vil præge virksomheden.
Nu skal der investeres stort i kompetencer, medarbejdere og samarbejder. I første omgang handler det ikke mindst om oprustning af bureauets digitale og internationale kompetencer.
– Det stiller høje krav til, at vi hele tiden gør vores organisation dygtigere – for vores kunder og deres behov flytter sig hurtigt i en tid præget af et historisk stort forandringstryk. Det skal vi selvfølgelig kunne matche, siger Nicolaj Taudorf Andersen.
Som et resultat af den nye strategi har Radius Kommunikation pr 1. marts ansat en ny, digital chef.
Det drejer sig om Martin Hartmann Jacobsen, som er hentet fra Bysted og bl.a. også har en fortid hos bl.a. nemlig.com .
Nøgletal for Radius Kommunikation
|
2014 |
2013 |
Ændring |
Antal medarbejdere |
20 |
17 |
+17,6 % |
Bruttoavance |
22.872 |
18.336 |
+24,7 % |
Resultat før skat |
5.001 |
3.215 |
+55,6 % |
Egenkapital |
7.254 |
6.098 |
+19,0 % |