De to retail-bureauer Gorm Larsen Nordic og Brandiators er fusioneret og blevet til WaveCrest.

Det oplyser parterne i en pressemeddelelse, hvoraf det også fremgår, at det nye bureau bliver ”Nordens næststørste retail-bureau”.

Og ifølge Jens Brinck, tidligere direktør i Gorm Larsen Nordic, nu direktør i WaveCrest, er de to bureauer et ”et godt match”.

– Vores ydelser, services og nordiske tilstedeværelse komplementerer hinanden perfekt. Og vi får både større styrke og en bredere serviceportefølje til gavn for vores kunder, siger han i meddelelsen.

Det nyfusionerede bureau har bl.a. brands som Jabra og Nespresso på kundelisten og får en samlet årlig omsætning på op mod 100 millioner kroner.

Detailhandlen har det godt

Og ifølge Sune Ernst Nielsen, tidligere direktør i Brandiators, nu direktør i WaveCrest, er der ”i dén grad bud efter WaveCrests kompetencer”:

Det punkterer myten om at detailhandlen lever på lånt tid, mener han:

– Detailhandlen er større og vigtigere end nogensinde, men købsadfærden har ændret sig markant. Nu skal de fysiske butikker oftere byde på oplevelser og service, mens selve købet efterfølgende kan foregå online hjemme fra sofaen, siger han og tilføjer:

– Slutkunderne vil i dag udforske, evaluere og opleve brands, når det passer dem – på tværs af kanaler. Kunderejsen er i dag langt mere flydende end tidligere.

WaveCrest kommer til at have omkring 200 ansatte fordelt på kontorer i København, Stockholm, Oslo og Helsinki.