Hvert ord tæller.
Sådan lyder det nye motto fra LEAD Agency.
Det oplyser bureauet i en pressemeddelelse.
Bureauet oplyser videre, at man ”fra hjemmearbejdspladserne har skiftet det gamle logo ud med nyt og sat ord på det, der skal drive kommunikationshuset internt og eksternt. Og så har et eksternt konsulenthus hjulpet med at sætte skub i bæredygtighedsarbejdet.”
Ifølge meddelelsen ligger der bag det nye motto ”en tro på, at omhu i ordvalg og kreativitet kan udrette fantastiske ting. Og så er det baseret på en vision om, at virksomheder, organisationer og enkeltpersoner med sin kommunikation kan og bør biddrage til at ændre verden til det bedre.”
Logoet er, oplyses det, ”skabt ud fra klassiske dyder i en no bullshit-komposition og med en klassisk font, der skal trække referencer til både lærebøger og nyhedsformidling. Og så skal det nye logo ligesom mottoet indirekte signalere en demokratisering.”
– Vores arbejde handler i høj grad om omhu. Vi skal sikre, at det rette budskab når de rette personer og giver dem handlekraft. En demokratisering af viden og valgmuligheder, om du vil. Det er det, vi gerne vil fortælle og signalere med Hvert ord tæller og vores nye logo, siger Eva Svavars, der er partner i LEAD Agency, i pressemeddelelsen.
Fokus på bæredygtighed
Ifølge bureauet var et ”markant voksende forretningsområde” i 2019 rådgivning af kunder om kommunikation og positionering i forhold til bæredygtig adfærd, bæredygtighedsinitiativer og samfundsansvar.
Sideløbende med den eksterne rådgivning har konsulenthuset The Footprint Firm sat interne tal og mål på LEAD Agencys eget aftryk.
– Hvert ord tæller handler også om, at ord skal følges af handling. Især når det gælder en af de største udfordringer, vi står overfor: Den globale opvarmning og de alvorlige klimaforandringer, som vi og vores efterkommere skal leve med, siger partner Barbara Saitta Bregendal i pressemeddelelsen.
Hun fortsætter:
– Vi både skal og vil naturligvis bidrage til at gøre problemet lidt mindre. Vores aftryk er ikke stort, men transparens er afgørende, og vi kan også ændre vaner og træffe nye beslutninger, der reducerer vores CO2-aftryk. Derfor har vi fået analyseret vores samlede forretning og udregnet præcist, hvor meget CO2 vi udleder. På den baggrund har vi udarbejdet vores egen bæredygtighedspolitik og en lang række konkrete indsatser, som vi for alvor er ved at sætte gang i sideløbende med, at vi forsigtigt har åbnet kontoret op igen.