DONG Energy Eldistribution kommer til april næste år til at hedde Radius Elnet.
Det nye, selvstændige Radius brand skal under overskriften ”En lysere hverdag” gøre det nemmere for forbrugerne at forstå det komplekse el-marked og bag udviklingen af både det nye navn og den visuelle identitet står design og kommunikationsbureauet Kontrapunkt.
Og partner og Head of Brand Strategy i Kontrapunkt, Rikke Nalepa Olesen, er sikker på, at Radius med det nye brand bliver endnu mere relevant for deres kunder:
– Vi har hjulpet Radius med at finde ind til kernen af, hvilken værdi de skaber for omverden. Du ser dem ikke altid, men de er der. De sørger for lys i vores hjem og på vores arbejdspladser. Dét budskab kan Radius nu løfte med deres nye identitet, kommunikationsplatform og navn. Vi har haft et rigtig spændende samarbejde med Radius, og glæder os til at møde den nye identitet som kunder den 1. april.
Imødekommende udtryk
– Radius’ logo er båret af rundede bogstaver, der illustrerer formen på Radius’ produkt, elkablerne. Det åbne U symboliserer rækkevidde, giver logoet karakter samt et optimistisk og imødekommende udtryk, hedder det i bureauets beskrivelse af den nye visuelle identitet.
Og Knud Pedersen, der formand for bestyrelsen i DONG Energy El-distribution, er begejstret for både proces og resultat:
– Kontrapunkt har skabt et logo, der er enkelt, solidt og ligetil. Radius er udtryk for, at alle el-forbrugere og markedsaktører inden for vores radius eller forsyningsområde kan regne med en sikker og stabil elforsyning. Radius er en teknisk stærk virksomhed, og vores gode service rækker ud til alle kunder. Vi er jo en monopolvirksomhed, og Radius skal understøtte vores ambition om at have endnu mere fokus på vores kunder, siger han og tilføjer:
– Det har været et stort og vigtigt skridt for os at bidrage til at skabe et gennemsigtigt marked ved at skille navnet på vores el-distribution klart fra DONG Energy, så kunderne kan kende forskel på de kommercielle el-leverandører og el-netselskaberne. I den proces har vi været rigtig glade for vores samarbejde med Kontrapunkt, der med deres skarpe strategi og design har fået os til at føle os trygge hele vejen.
Navneskiftet og den nye identitet træder i kraft den 1. april 2016.
Det nuværende DONG Energy Eldistribution – og altså kommende Radius Elnet – ejer og driver det el-net, som forsyner 350.000 kunder i Københavnsområdet, 60.000 kunder i Frederiksberg kommune og 550.000 kunder i Nordsjælland.