Brandhouse Gruppen kom ud af regnskabsåret 2019/2020 med et resultat efter skat på fem millioner kroner, hvilket er mere end en syvdobling i forhold til året før, hvor bundlinjen landede på knapt 700.000 kroner.

Det fremgår af bureaugruppens netop offentliggjorte årsregnskab, hvori det også oplyses, at dækningsbidraget faldt en smule fra 56 millioner kroner til 54 millioner kroner.

– Det vil jeg kalde et solidt resultat. Især når man tænker på, at coronakrisen har raset i en stor del af perioden, siger Stiig Helgens Binggeli, direktør og stifter af Brandhouse Gruppen, til Markedsføring.

Han fortsætter:

– Vi frygtede jo det værste, da der pludselig blev lukket ned for en masse aktiviteter i marts, men heldigvis gik det ikke så galt, som vi frygtede.

Hvordan tilpassede I jer coronakrisen?

– Vi blev enige om en kollektiv lønnedgang i tre måneder. Da disse måneder var gået, kunne vi se, at året ville ende udmærket, så vi betalte lønnedgangen tilbage ved udgangen af regnskabsåret, hvilket vil sige i oktober, siger Stiig Helgens Binggeli.

Gang i de digitale opgaver

Brandhouse Gruppens resultater hænger tæt sammen med, at bureauet fik en række nye kunder og iværksatte en del nye projekter kort efter nedlukningen, forklarer Stig Helgens Binggeli, der også kan fortælle, at det digitale bureau Subsero, som gruppen købte i 2018, virkelig kom til sin ret i perioden.

– I 2020 anvendte flere kunder vores digitale kompetencer i stedet for at arbejde med mange forskellige bureauer. Det er opgaver, der kørte videre under krisen, siger han.

Samtidig arbejdede brandingbureauet Brandhouse med større strategiske processer for nye og eksisterende kunder, hvilket ifølge Stiig Helgens Binggeli giver ”en unik kombination af strategi, branding og digital udvikling.”

– Vi lykkes især godt, når vi kombinerer rollen som strategisk sparringspartner inden for udvikling af brands med et moderne og digitalt marketing- og kommunikationsbureau, siger han.

Brandhouse Gruppen rummer foruden reklamebureauet Brandhouse A/S, det grafiske produktionshus Outhouse ApS, designbureauet Bessermachen ApS samt det digitale bureau Subsero A/S.

Nøgletal: Brandhouse Gruppen A/S

(mio. kr.)                                                    19/20                                  18/19           

Dækningsbidrag:                                      53.685                                55.565

Resultat af primær drift (EBIT)               6.495                                  1.075  

Resultat før skat (EBT)                              6.423                                  1.014

Egenkapital                                               14.072                                9.896

Antal medarb. (inkl. fast freelance)         58                                       67