I dag sender Lighthouse X en EP på gaden med det ikke overraskende navn Lighthouse X. Det særlige ved den udgivelse er, at Call me er med-afsender af skiven og dermed budskabet.
Hvorfor?
– Fordi vi har et stærkt værdifællesskab, siger Hanne Lindblad, direktør hos Call me. ”Lighthouse X er nytænkende og seriøse i deres intent, og tilsammen når vi længere ud, end hvis vi gik alene hver for sig.
Når længere ud med hvad?
– Lighthouse X er et band med pragtfuld musik, javist, men bandet har et højere formål end musikken. Call me er et teleselskab, helt afgjort, men vi vil være noget mere end det. Begge parter har budskaber, der række længere end os selv, og samlet er vi en meget stærkere platform. Det håber, og tror vi på.
Jamen Call me har jo ”Tal Ordentligt” kampagnen, og Lighthouse X støtter udsatte børn. Det må være tilstrækkeligt?
– Nej-nej, slet ikke, og der er en logik i det, vi gør. Call me og ”Tal Ordentligt” har opnået en enorm opmærksomhed, men det nye partnerskab bygger endnu mere værdi rundt om ”Tal Ordentligt”. Vi har mange partnere i ”Tal Ordentligt” fællesskabet. Jeg kalder det for et værdimæssigt øko-system, der henvender sig til alle, og ikke bare en gimmick til at brande Call me.
En langt bredere dagsorden
”Tal Ordentligt” kan vel ikke skabes bedre, når man er et teleselskab?
– Jo, fordi vi henvender os med en endnu bredere dagsorden, og med et endnu mere konkret budskab. Når du hører Lighthouse X’s smukke tekster, vil du forstå det. Vi vil ganske enkelt noget mere med vores tilstedeværelse, end være et succesrigt teleselskab. Derfor arbejder vi hele tiden på at styrke ”Tal Ordentligt” bevægelsen for at nå længere ud.
Og den bredere dagsorden er?
– Vi skal sprede god energi, vi skal bygge hinanden op, ikke være bitre, sarkastiske og trække niveauet på de menneskelige relationer ned. Vi skal turde åbne hjertet, hvilket jo er en klog ting også forretningsmæssigt, fordi nyere forskning dokumenterer, at følelserne styrer hjernens logiske processer.
– Musikken er en fremragende platform til det, og heldigvis mener Lighthouse X præcis det samme som os, så vi opnår større og mere effektiv rækkevidde via samarbejdet. Jeg kan nærmest ikke forestille mig et bedre match.
De unge er målgruppen?
– Naturligvis fokuserer vi på de unge, fordi de jo er vores fremtid, de skal løfte byrderne, men budskaberne gælder alle generationer. De unge er specielt vigtige, fordi vi via arbejdet på skoler landet rundt hele tiden bliver bekræftet i, at den hårde tone går i arv. Det vil vi gerne bidrage til at ændre, og Lighthouse X er eminente til at nå de yngre generationer.
Den positive drøm om nye værdier
Summa summarum?
– Vi skal sammen møde mennesker med en drøm om, at vi via positive initiativer skaber en ny og bedre energi i samfundet. De værdier, vi forsøger at støtte, er langt, langt mere værdifulde, end den sædvanlige kommerciel kommunikation, der ofte ligner taktiske døgnfluer.
– Når vi sammen med Lighthouse X åbner danskernes hjerter, skaber vi fundamentet for nye værdier, og her er samtalen bare et af værktøjerne. Nu tilføjes musikken, og den er virkelig et smukt bidrag til den helhed, vi gerne vil bidrage med, slutter Hanne Lindblad.