Aftalerne forpligter forhandlerne til kun at sælge Carlsberg, hvilket holder andre bryggerier ude af markedet. Carlsberg, der sidder på 70 pct. af ølsalget i Danmark, mener ikke, at de har gjort noget galt.
– Vi har selv anmeldt de pågældende aftaler for to et halvt år siden, og Konkurrencerådet er jo ikke nået frem til, at vi har snydt nogen, siger Carlsbergs informationschef Margrethe Skov til Berlingske Tidende.