Unibet overtager 1. juli Carlsbergs nuværende plads på FCK-trøjerne, mens bryggerigiganten får plads på trøjeærmerne.

Det oplyser F. C. København i en pressemeddelelse, hvor det fremgår, at aftalen med Unibet i første omgang løber frem til 2023. Carlsberg øger samtidig selskabets engagement i fanoplevelsen i F.C. København, hedder det i meddelelsen.

F. C. København oplyser, at skiftet til Unibet sker efter aftale med Carlsberg, der fortsætter som hovedpartner i F.C. København og har ønsket at fokusere partnerskabet yderligere i retning af stadion- og øloplevelsen for FCKs fans og øvrige gæster til fodbold og koncerter i Parken fremfor eksponeringen på trøjen.

– Vi er utroligt stolte over den her nye aftale, hvor Unibet hæver deres engagement markant og dermed bliver ny officiel trøjesponsor i F.C. København, siger direktør Lars Bo Jeppesen.

Han fortsætter:

– Det giver os de bedste forudsætninger for virkelig at løfte klubben sammen. Samtidig er det en stor glæde for os, at det netop er Unibet, der gennem så mange år har støttet og været loyale overfor FCK, som vi nu får på brystet.

Kim Olesen, der er General Manager hos Unibet, siger:

– Vi har været en del af F.C. København gennem snart et årti, og det er med stolthed, passion, men også respekt, at vi nu kommer på trøjen.

Fanoplevelser i vente

Hos Carlsberg ”ser man frem til at fortsætte udviklingen af det mangeårige partnerskab med F.C. København og Parken.”

– Vi har været på trøjen siden 1999, og det er naturligvis med vemod, men også med stor tro på vores fremtidige samarbejde, at vi har taget det her skridt, siger Christopher Bak Billing, der er Sponsordirektør i Carlsberg, i pressemeddelelsen.

Han tilføjer:

– Vi er, og har altid været, enormt stolte af at være på brystet af FCK-trøjen, men det er ikke afgørende for os længere. Det vigtige for os er fansene, og de kender Carlsberg, og ved, at Carlsberg støtter holdet.

Lars Bo Jeppesen er glad for, at Carlsberg fortsætter som partner.

– Lige siden Carlsberg første gang informerede os om, at de gerne ville fokusere mere på fanoplevelsen og mindre på eksponeringen for halvandet år siden, har vi igen oplevet en meget loyal partner og et virkelig konstruktivt og fleksibelt forløb med de bedste løsninger for FCK for øje, siger han og fortsætter:

– Carlsberg har og vil altid have en helt særlig betydning for F.C. København og for dansk fodbold som helhed. De er en del af historien i F.C. København, og vores lange og nære partnerskab er kun blevet styrket i det forløb, vi har haft.

Lars Bo Jeppesen oplyser, at man er i gang med at udvikle et ”større fælles projekt, hvor vi i efteråret er klar til at byde velkommen i F.C. Københavns kommende Fan Village.”

Økonomien bag de nye aftaler omtales ikke i pressemeddelelsen.