Med 558 indsendelser til Creative Circle Award 2021 er der tale om et fald på omkring 100 i forhold til 2020, men det var ventet:

– På grund af corona havde vi forventet omkring 200-300 indsendelser i år, så vi er mere end glade for resultatet, siger CCA-formand, Dorte Nielsen til Markedsføring.

I dag, torsdag 25. februar, er der åbnet for afstemning for de 109 jurymedlemmer, som i første omgang sidder corona-korrekt og giver point hjemmefra.

Om et par uger er der jurydag, og så skilles fårene for alvor fra bukkene, men niveauet kan Dorte Nielsen af gode grund ikke udtale sig om endnu:

Creative Circle-formand, Dorte Nielsen er glad for opbakningen til CCA 2021. Foto: PR.

– Men det er tydeligt for mig, at bureauerne har travlt, siger hun og tilføjer:

– Jeg ser en branche, der har været hurtig og dygtig til at omstille sig og sælge kreativitet på nye måde, og det er meget, meget positivt.

Humor i spidsen igen

De 558 indsendelser fordeler sig med 417 cases i Advertising & Digital Advertising og 141 i Design & Digital Design.

De mest populære kategorier målt på antallet af indsendelser er:

1) Humour in Advertising (34 cases)
2) Outdoor (22 cases)
3) Promo & Activation (21 cases)
3) Film 61-180 sek. (21 cases)
3) Branded Content (21 cases)

Også YCCA -Young Creative Circle Award – har talt indsendelser op.

Her er der indsendt 164 arbejder – også en tilbagegang i forhold til sidste års 221.

I år fordeler indsendelserne til YYCA som følger:

Advertising – 94
Film – 28
Digital – 22
Design – 20

Der er jurydag 13. marts, shortlister forventes i slutningen af marts – og selve awardshowet finder sted 18. juni.

Indstillinger til Danish Digital Award 2021 er åben!

Indstil din case