Chefen for det Medie- og Tilskudssekretariat, der er oprettet 1. januar i år for at styrke forvaltningen af radio- og tv-området, bliver Erik Nordahl Svendsen. Den 55 årige cand.scient.pol., kommer fra en stilling som forskningschef ved DR’s TV-medieforskning. I sit nye job skal han blandt andet være med til at varetage de opgaver, som hidtil har ligget under Satelit- og Kabelnævnet, Radio- TV-Reklamenævnet og Udvalget vedr. Lokal Radio og TV. Herudover skal sekretariatet løse en række opgaver vedrørende den fjerde landsdækkende radiokanal og den femte, næsten landsdækkende radiokanal samt udbud af de kommende digitale radio- og tv-kanaler. pia