Convenience- og brændstofkæden Circle K har valgt at konsolidere mediestrategisk rådgivning og planlægning hos et fælles og globalt bureau.

Og valget er – efter en seks måneder lang pitch proces med 18 bureauer – faldet på GroupM’s MediaCom.

Det oplyser parterne i en pressemeddelelse.

Ifølge meddelelsen får MediaCom “det fulde ansvar for integreret medierådgivning, -planlægning og -eksekvering, samt for forbrugerindsigter og -målinger for Circle K på både lokalt, regionalt og globalt niveau.” 

Og det er en skalp, der vækker begejstring hos MediaComs danske CEO:

– Vi er sikre på, at vi i fællesskab kan løfte Circle K’s brand og forretning til nye højder. Og vi glæder os selvfølgelig særligt til det tætte samarbejde med det danske marketinghold, siger Jesper Jørgensen.

Får også INGO med

Også hos Circle K’s danske afdeling ser man frem til samarbejdet, oplyser Morten Christensen, Senior Manager Marketing & Communications hos Circle K og ansvarlig for aftalen i Danmark:

– Det er vigtigt for os, at vores mediepartner forstår vores forretning, og den udvikling vi er i gang med. Desuden er det vigtigt, at bureauet baserer sine anbefalinger på data og grundig research. Det har vi helt klart fået i MediaCom, siger han.

Om Circle K

Circle K er en kæde af fødevarebutikker og tankstationer, som drives af den canadiske virksomhed Alimentation Couche-Tard.

Circle K-brandet har eksisteret i Danmark siden 2016, hvor Alimentation Couche-Tard købte Statoils tankstationer i Skandinavien og omdøbte disse til Circle K.

Hos MediaCom er det Group Client Lead Patrick Stenberg, der vil lede og stå i spidsen Circle K-teamet.

Foruden Circle K får MediaCom også ansvaret for mediestrategi, -planlægning og eksekvering for INGO i Danmark og Sverige.

Ifølge AdAge og COMvergence brugte Circle K i 2019 90 millioner dollar, svarende til godt en halv milliard danske kroner, på mediekøb.