Da den nordjyske reklamebranche fredag aften mødtes i DGI-huset Nordkraft i Aalborg for at sætte navne på vinderne af Årets Brøl kunne 10 virksomheder gå ned fra scenen med et synligt bevis på den nordjyske hæder.

Feltet blev igen i år domineret klart af Clienti, der er regionens største bureau målt både på omsætning og antal medarbejdere: Aalborgbureauet kunne således gå hjem med otte gange Årets Brøl – plus igen i år prisen som ”Årets Bureau”.

Der var desuden tre priser til Konxion, to til Det nye sort og to til Mixart/Rune Jensen, mens GoodiePack, Krogh Andersen, Lange PR, Nibe Festival og Weltklasse hver høstede en enkelt pris.

Og endelig gik prisen ”Årets annoncør” til Søgaards Bryghus’ unge subbrand Two Face Brewing, der sender øl på gaden med titler som ”Social Suicide” og ”Double Agent”.

Dorte Nielsen årets keynote

Ud over at give deltagerne anledning til at fejre hinanden bød aftenen traditionen tro også på et fagligt indspark.

Denne gang leveret af et af årets jurymedlemmer, Dorte Nielsen, forfatter, foredragsholder og leder af Center for Kreativ Tænkning og formand for Creative Circle.

Ifølge Steen Bjerre fra arrangørgruppen bag Årets Brøl er hensigten med awardshowet at gøre opmærksom på nordjysk kreativitet:

– Siden vi holdt Årets Brøl for første gang i 2013, har det været et af vores mål både regionalt og nationalt at gøre opmærksom på, at der faktisk skabes rigtig udmærket kommunikation i Nordjylland. Den del af øvelsen er til fulde lykkedes, for konkurrencen og prisfesten får national bevågenhed, og der er ingen tvivl om, at man i branchen er klar over, at prisen findes, siger han.

Flot opbakning igen

Årets Brøl arrangeres af Erhverv Norddanmark i samarbejde med en række støtter, herunder blandt mange andre Danske Bank, DiaPhoni, Jysk Analyse, NORDJYSKE Medier, Novagraf, en række bureauer og TV2 Danmark.

Og præcis som i de foregående år har der været rigtig flot opbakning til prisfesten, siger Steen Bjerre:

– Vi har også i år oplevet god opbakning fra de velkendte navne, der har været med – og for manges vedkommende også vundet priser – men det allermest glædelige er i virkeligheden nok, at vi denne gang har haft et rekordstort antal nye deltagere, siger han og tilføjer:

– Der er mindst et dusin navne, som vi ikke har set blandt deltagerne tidligere, og der er også nogle af dem, der har hentet laurbær hjem i aften. Det er selvfølgelig specielt godt i forbindelse med en konkurrence, der er sat i verden for at dokumentere, at der bliver skabt virkningsfuld, kreativ og veleksekveret markedsføring i et bredt spekter af virksomheder i Nordjylland

Årets fagjury har igen i år arbejdet under kyndig ledelse af kreativ direktør Thomas Hoffmann fra &Co.

De øvrige deltagere i 2017-udgaven af juryen er:

– Troels Nørlem – direktør og indehaver fra T for Troels
– Niels Heilberg – Senior Creative fra Hjaltelin Stahl
– Kirsten Poulsen – direktør og indehaver fra Firstmove
– Dorte Nielsen – forfatter, foredragsholder, leder af Center for Kreativ Tænkning og Creative Circle-formand.

Du kan læse meget mere om Årets Brøl her – og besøge awardshowet på Facebook her

Og her er de så – tillykke til vinderne af Årets Brøl 2017.

B2B Kampagne

Mixart/Rune Jensen for Pilebyg

B2C Kampagne

Det nye sort for Tech College Aalborg

Corporate Identity

Det nye sort for Conzentrate

Corporate Website

Clienti for Tivoli Friheden

Digital Kampagne

Clienti for Viborg Kommune – Bjerringbro

Digital Service

GoodiePack for GoodiePack

Emballagedesign

KONXION for Two Face Brewing

Film

Weltklasse for Brønderslev Kommune

Illustration

KONXION for Two Face Brewing

Kampagne eller Produktwebsite

Clienti for Aalborg Renovation

Mini Identity

Mixart/Rune Jensen for Pilebyg

Offentlig Kampagne

Clienti for Aalborg Renovation

Outdoor

Krogh Andersen for Vendsyssel Teater

Public Relations

Lange PR for GomSpace

Rebrand Identity

Clienti for Nordjyske Jernbaner

Reklamefilm

Clienti for Nordjyllands Trafikselskab

Reklamefotografi

Clienti for Eniig

Social Media

Clienti for Viborg Kommune – Bjerringbro

Unikt Designelement

KONXION for Two Face Brewing

Unikt Kampagneelement

Nibe Festival for Nibe Festival

 

 

ÅRETS BUREAU

Clienti

ÅRETS ANNONCØR

Two Face Brewing