Reklamebureauet &Co. har vundet et nyt kampagneprojekt om at udvikle ny kreativ fortælling om hovedstaden som rejsedestination.

Det oplyser hovedstadens turismeorganisation, Wonderful Copenhagen, i en pressemeddelelse.

Opgaven rummer både koncept og indhold til Wonderful Copenhagens nye marketingkampagne målrettet danskerne. 

Et marked, som, ifølge organisationen, har fået ”ny og stor betydning for hovedstadens turisme.”

Ikke mindst i takt med at coronakrisens grænselukninger midlertidigt har sat de internationale kampagner i bero.

– Med &Co.-kampagnen får vi et stærkt koncept, som vi løbende involverer vores partnere i undervejs i processen. Så kampagnen får et bredt ejerskab blandt turismeaktørerne i hovedstaden, siger Tine Kastrup-Misir, kommunikations- og marketingdirektør i Wonderful Copenhagen, i meddelelsen.

Kampagnen skal tage udgangspunkt i ”Københavns DNA” og skabe en ny fortælling om hovedstaden.

En fortælling, som på tværs af landet skal tappe ind i stoltheden over vores hovedstad og skabe lyst til at besøge København, oplyser parterne.

Grundsten til internationale kampagner

Mikael Jørgensen, CEO for &Co. og NoA i Danmark, siger i meddelelsen, at man glæder sig over samarbejdet.

Han kalder det blandt andet ”en kommunikationsfaglig super interessant opgave”:

– Det er vigtigt, at vi bruger kreativ tænkning til at se, hvordan vi kan være med til at støtte op om de erhverv i hovedstaden, der er ramt så hårdt af corona, lyder det fra & Co.-direktøren. 

Den nye fortælling om hovedstaden vil blive gennemgående i Wonderful Copenhagens nationale markedsføring fra 2021.

Dertil kommer, at der skal kunne bygges videre på grundelementerne og erfaringerne i internationale kampagner ”i takt med at grænsesituationen gør det muligt.”

Kampagnen koordineres med VisitDenmark og turismeaktørerne i hovedstaden og forventes at være klar i første kvartal 2021.