Reklamebureauet &Co. har vundet et nyt kampagneprojekt om at udvikle ny kreativ fortælling om hovedstaden som rejsedestination.
Det oplyser hovedstadens turismeorganisation, Wonderful Copenhagen, i en pressemeddelelse.
Opgaven rummer både koncept og indhold til Wonderful Copenhagens nye marketingkampagne målrettet danskerne.
Et marked, som, ifølge organisationen, har fået ”ny og stor betydning for hovedstadens turisme.”
Ikke mindst i takt med at coronakrisens grænselukninger midlertidigt har sat de internationale kampagner i bero.
– Med &Co.-kampagnen får vi et stærkt koncept, som vi løbende involverer vores partnere i undervejs i processen. Så kampagnen får et bredt ejerskab blandt turismeaktørerne i hovedstaden, siger Tine Kastrup-Misir, kommunikations- og marketingdirektør i Wonderful Copenhagen, i meddelelsen.
Kampagnen skal tage udgangspunkt i ”Københavns DNA” og skabe en ny fortælling om hovedstaden.
En fortælling, som på tværs af landet skal tappe ind i stoltheden over vores hovedstad og skabe lyst til at besøge København, oplyser parterne.
Grundsten til internationale kampagner
Mikael Jørgensen, CEO for &Co. og NoA i Danmark, siger i meddelelsen, at man glæder sig over samarbejdet.
Han kalder det blandt andet ”en kommunikationsfaglig super interessant opgave”:
– Det er vigtigt, at vi bruger kreativ tænkning til at se, hvordan vi kan være med til at støtte op om de erhverv i hovedstaden, der er ramt så hårdt af corona, lyder det fra & Co.-direktøren.
Den nye fortælling om hovedstaden vil blive gennemgående i Wonderful Copenhagens nationale markedsføring fra 2021.
Dertil kommer, at der skal kunne bygges videre på grundelementerne og erfaringerne i internationale kampagner ”i takt med at grænsesituationen gør det muligt.”
Kampagnen koordineres med VisitDenmark og turismeaktørerne i hovedstaden og forventes at være klar i første kvartal 2021.