Nu kan alle danske bureauer og deres medarbejdere få et glimt af cremen af Cannes Lion-festivalen.
Bag eventen, der er døbt Winners Day, står TV 2, Dansk Annoncørforening, DRRB, Creative Circle og Huset Markedsføring.
– Målsætningen er at bringe fagligheden til Danmark og løfte det kreative niveau herhjemme, siger Flemming Rasmussen, koncerndirektør for TV 2 Salg og Marketing, der er repræsentant for Cannes Lion i Danmark.
– Nu får alle, der ikke selv var i Sydfrankrig, en mulighed for at se det bedste fra årets Cannes Lions-festival, siger Christian Bjerring, adm. dir. i Huset Markedsføring. Han håber, at “Winners Day gerne må blive en årligt tilbagevendende begivenhed.
– Det bliver Cannes Lion bare uden Cannes. Det er unikt, at alle danske kreative nu får mulighed for at komme helt tæt på cremen af reklame, siger næstformanden i Creative Circle Niels Heiberg.
Et par af de store navne fra festivalen, Lars Bastholm fra AKQA og Michael Lebowitz fra Big Spaceship holder oplæg på selve dagen sammen med en række danske jury-medlemmer.
Winners Day afvikles den 25. september hos TV 2 på Teglholmen i København.
Læs mere i Markedsføring nr. 14, der udkommer i dag den 26. august.