Det sidste kvartal sidste år, der som bekendt omfatter julen, blev ikke nogen “glædens tid” for udbydere af annonceplads på nettet. Foreningen af Danske Internetmedier (FDIM) har opgjort salget til 39,7 mio. kr. hvilket er det dårligste sidste år og 44 pct. under 2. kvartal, hvor salget blev opgjort til 70,7 mio. kr.
– Tallene for første kvartal vil vi supplere med inden længe. De er desværre rimeligt nedslående. Medieindkøberne er skræmt af den dårlige omtale af internet- og IT-branchen. Annoncørerne er begyndt at trække sig Det har fået flere til at sælge ud af deres annonceplads til lave priser, siger Per Rasmussen, til Jyllands-Posten. Han er bestyrelsesmedlem i FDIM og tidligere direktør for den danske del af Sportal. Her har han mærket krisen direkte. Sportal er gået fra 20 til seks ansatte, og så har man ikke brug for en adm. dir. Per Rasmussen er derfor i stedet blevet ansat hos Tele Danmark. fin