Et dugfrisk udsving på Ungdomsbarometeret, som analyseinstituttet Instant-Answer A/S står bag viser, at dagbladene blandt 1.851 adspurgte 15-29 årige får den dårligste karakter af alle de større reklamemedier herhjemme. På en skala fra et til fem, hvor ét er toppen og fem rigtig dårlig, er det kun tre pct. Af de unge, der placerer reklamer i aviser og dagblade i toppen. Lægger man karakter-trinene et og to sammen ender aviserne stadig som nummer sjok efter reklamer på nettet. Teten tager biograferne med 22 pct., som placerer reklamerne på det store lærred som rigtig gode. Tv kommer i undersøgelsen – ikke overraskende – ind som det næstmest populære reklamemedie hos ungdommen, mens udendørsreklame besætter tredjepladsen med magasiner, internet og dagblade på de næste pladser. pia