Bof med blode log. Rodgrod med okologisk flode. Når nu de andre europæere ikke kan sige ”Ø”, må vi tale økologi, så alle kan forstå det. Det er budskabet i Fødevareministeriets kampagne for EU’s økologimærke, der går i luften den 20. august. Kampagnen kan ses og opleves i tv, aviser, blade og på nettet. En række større detailkæder har valgt at benytte opmærksomheden til at sætte fokus på økologimærket i butikker landet over.
Under mottoet ’Et fælles europæisk økologimærke – fordi de andre ikke kan sige Ø’, skal kampagnen først og fremmest gøre det europæiske økologimærke mere kendt og anerkendt af danskerne. Formålet med at udbrede mærket er at fremme handlen med økologiske fødevarer over landegrænserne – og hermed både sikre bedre eksportmuligheder for danske økologiske fødevarer og opnå et større økologisk udvalg til forbrugerne.
Forbrugerrådet, Landbrugsraadet, FødevareIndustrien og Økologisk Landsforening har alle deltaget i forberedelserne af kampagnen.