Dansk Markedsføring har gennemført et større IT-projekt, der betyder, at foreningen nu tager et nyt CMS-system, økonomisystem, emailsystem og medlemssystem i brug. Desuden har markedsforing.dk fået en overhaling.

De nye systemer skal bidrage til, at Dansk Markedsføring også i fremtiden er landets stærkeste fagfælleskab for marketingprofesionelle.

Samtidig giver systemerne nye muligheder for at servicere foreningens godt 5.000 medlemmer, forklarer Thomas Wahl, der er foreningens adm. direktør.

– Vi har længe savnet bedre data på vores medlemmer og besøgende på markedsforing.dk, og projektet giver os nye muligheder for at skabe en langt bedre dialog. Den største forandring for besøgende på markedsforing.dk vil være, at vi lægger samtlige af vores artikler bag en permission wall, siger han og fortsætter:

– Det vil fortsat være gratis at læse størstedelen af vores nyheder, men fremadrettet er det en forudsætning, at man modtager vores nyhedsbrev for at få adgang til vores gratis indhold. For vores medlemmer betyder det, at alt det indhold, der tidligere har været forbeholdt bladet, nu kan gøres tilgængeligt digitalt. 

Thomas Wahl oplyser videre, at der nu åbnes for, at studerende og seniorer kan få et gratis medlemskab af Dansk Markedsføring.

– Det har længe været et ønske at knytte foreningen tættere på fremtidens talent, og dem der er i deres karrieres efterår. Derfor har vi introduceret et gratis digitalt medlemskab for de to grupper, siger han. 

Større sammenhæng

På mediedelen er chefredaktør Uffe Jørgensen Odde glad for det nye site: 

– Det har været afgørende for os, at vi med det nye site fik mulighed for at prioritere og præsentere vores historier på en måde, der er i sync med tiden. Samtidig er der nogle visuelle referencer til vores blad, siger han.

Uffe Jørgensen Odde peger blandt andet på, at der nu introduceres en række nye features, som løfter læseoplevelsen, de kommercielle muligheder er blevet styrket, ligesom det også er blevet muligt for læserne at indsende navnenyheder via en formular.

Samtidig henviser han til bladet Markedsføring, der udkommer otte gange om året, og som blev relanceret i efteråret 2019. 

Heri stilles der skarpere og skarpere på, hvordan marketing påvirker værdiskabelsen og forretningsudviklingen i virksomhederne. Den linje skal være gennemgående på alle platforme. 

– Arbejdet har således også handlet om at skabe en større sammenhæng mellem foreningens medier, siger Uffe Jørgensen Odde. 

I fremtiden vil det blive mere tydeligt, at det også på mediesiden betyder noget at være medlem af Dansk Markedsføring, forklarer han.

– Vi begår rigtig mange artikler, som fortsat vil kunne læses af alle, der er tilmeldt vores nyhedsbrev. Men der vil også være artikler, som kun er for medlemmer, siger Uffe Jørgensen Odde.

Det er det digitale bureau Adapt, der har bygget det nye site, MarketingPlatform leverer email-systemet, mens Groupcare leverer medlemssystemet.

Det redaktionelle nyhedsbrev er tilbage 10. august.