Den danske reklameplatform – Publisher Platform – har vundet juryens særpris ”Chair Award for Best Overall Technology for Programmatic Trading” ved The Drum Digital Advertising Awards 2021.

Det oplyser TV 2, der sammen med JP/Politikens Hus, Berlingske Media, Børsen, Jysk Fynske Medier og Sjællandske Medier, står bag platformen i en pressemeddelelse.

– Hvad der startede som en god idé og et par kaffemøder for præcis to år siden, har nu fået en international anerkendelse, som jeg er ufatteligt stolt af, og som viser nøjagtigt, hvad vi gerne vil med vores samarbejde. Vi glæder os til fremtiden, siger Kenneth Brenøe, der er bestyrelsesformand for Publisher Platform og til daglig Head of Digital Sales & Digital Ad Development hos TV 2.

Ifølge TV 2 skriver juryen blandt andet, at den danske platform er ”et enestående eksempel på, hvordan den programmatiske markedsplads kan forbedres til alles bedste”.

Platformen, der er et dansk alternativ til Facebook og Google, gik i luften 1. oktober 2020 og giver adgang til de danske mediehuse samt garanti for kun at optræde i en dansk, journalistisk kvalitetskontekst.

– Med blot seks måneder i luften er vi kun lige startet – og allerede med 200 kunder. Vi har blikket stift rettet mod fremtiden og glæder os til to større lanceringer her i 2021. Den ene nyhed kommer i første halvår med indførelse af kreditkortbetaling, hvilket betyder, at vi kan invitere helt nye annoncører ind på Publisher Platform, siger Kenneth Brenøe i meddelelsen.

I andet halvår af 2021 kommer Publisher Platform med førstepartsdata i endnu større grad fra de enkelte medier, hvilket understreger platformens uafhængighed af cookies og tredjepartsdata, oplyses det.