Den unge danske marketingvirksomhed WakeupData, som leverer værktøjer til at minimere marketingafdelingernes spild af annoncekroner, ekspanderer nu aggressivt i Norden.
Det er nemlig lykkedes WakeupData at lande nogle tunge kunder, senest en global aftale med Georg Jensen samt flere udenlandske partnere.
Derfor gearer man nu op i Norden og sætter alt ind på at blive markedsledende ikke kun i Danmark, men i resten af Skandinavien.
– Vi har specialiseret os i en cloud-baseret løsning, der ombryder forskellige datakilder, så de passer til ellers inkompatible markedsføringsplatforme, fortæller Allan Jørgensen, der er co-founder af WakeupData samt medejer af en række andre IT- og tech-virksomheder.
– Det kan lyde super nørdet, og det er det også. For vores kunder er det imidlertid et værktøj, der gør, at de kan flytte fokus fra teknik til optimering af marketing og på den måde forbedre deres bundlinje lynhurtigt.
På jysk hedder det ”simplexity”
WakeupData er en del af Web2media, der omsætter for over 20 mio. kroner om året samt beskæftiger godt 40 medarbejdere i virksomhederne. WakeupDatas kerneteam består af 10 ansatte, og iblandt disse er der ikke mindre end 7 forskellige nationaliteter.
Selskabet har udover de globale ambitioner et mål om at gøre marketingverden mere simpel. På jordnært jysk kalder Allan Jørgensen dette for ”simplexity” – dvs. at gøre komplicerede systemer let tilgængelige for brugerne.
– Vi kan berige datafeeds med manglende informationer og visualisere produktsortimentets pris og mængde. Endelig kan det hjælpe med at benchmarke mod markedet via Business Insight.
– Kort fortalt sikrer det marketingsafdelingerne mulighed for at tilpasse data, som de vil, nemt klippe i indholdet og agere ud fra dataindsigten i et og samme værktøj, slutter altså Allan Jørgensen om sit ganske betydelige kundeløfte.