Easy Film skifter navn til Eyeworks Danmark i forbindelse med opkøbet.
Eyeworks sikrer sig dermed adgang til både det danske og det polske marked for tv- og filmproduktion.
– Det er en stor og glædelig milepæl i Easy Films historie. Easy Film får adgang til en af de bedste udviklere af nye tv-formater, og vi styrker dermed vores position i Danmark og Polen. Samtidig styrker vi udviklingen og distributionen af vores egne formater, siger adm. dir. Niels Bokkenheuser, Easy Film.
Niels Bokkenheuser fortsætter:
– Det er afgørende, at vi nu får en ejer, der er dybt professionel i tv-markedet, og som vil fortsætte investeringen på de områder, Easy Film kender – dvs. i Danmark, hvor vi har været siden 1984, og i Polen, hvor vi gik ind i 2005, samt vores internationale kunder som bl.a. Discovery Channel.
CEO og stifter af Eyeworks, Reinout Oerlemans siger:
– Easy Films indtræden i Eyeworks-gruppen øger vores muligheder for at afsætte vores tv-formater i Skandinavien. Easy Film har også en stærk tradition for egenudvikling af tv-
formater, som vi ser frem til at distribuere på verdensmarkedet.
Eyeworks er især kendt for underholdningsprogrammer som “test The Nation” og “Beat the Blondes”.
cwl