Åbenhed om brugertal på Danmarks største handelsportal Den Blå Avis’ hjemmeside, dba.dk, skal skabe nye muligheder for mediebureauerne.
Med ca. 1,1 million brugere om måneden er dba.dk den mest besøgte handelsportal i Danmark.
Hovedsiden har 35 sektioner, hvor der hver måned bliver oprettet over 275.000 nye annoncer.
Hidtil har mediebureauer og andre kunder kun haft adgang til brugertal på hovedforsiden, men fremover vil de også være tilgængelig for undersites.
– At dba.dk åbner op nu, giver os meget bedre muligheder for at målrette vores kunders annoncering til præcist at ramme de definerede målgrupper. På den måde får vi simpelthen mere viden om, hvilke dele af DBA der er traffic drivers, siger Lars M. B. Anthonisen, der er Interactive Manager hos Initiative Universal Media A/S.
Dba.dk ønsker med åbningen at servicere nuværende og fremtidige kunder mest muligt.
– Det er klart, at vi skaber denne gennemsigtighed for at øge vores indtjening. Det er jo åbenlyst. Men det handler også om, at vi gerne vil hjælpe de mange mediebureauer til at øge effektiviteten af de enkelte kampagner, siger salgsdirektør på dba.dk, Peter Rasmussen.
sm