Det blev en 27-årig med mange talenter, der i går modtog Dansk Marketing Forum’s Den dybe Tallerken. Simon Juul, oprindeligt bedst kendt fra Danmarks Radio, hvor han lavede Banjo’s Likørstue og var manden bag Mujafa-spillet på nettet, er i dag tilknyttet reklamebureauet Wibroe, Duckert & Partners. Her medvirker han ikke bare som mekanikerlærlingen Søren i Toyota-reklamerne. Han arbejder også med ideer og koncepter for en række andre Partners-kunder. Og det gør han så godt, at han får uforbeholden ros for sine evner til at tilføre bureauets arbejde nye vinkler af sin chef, kreativ direktør Henrik Juhl.
Det var marketingdirektør Peter Berg fra Sonofon, der motiverede valget af Simon Juul ved prisoverrækkelsen i Charlottehaven i København i går. Han begrundede det bl.a. med, at dommerkomiteen i år har lagt særlig vægt på at finde en person, som er i stand til at tilføre reklamefaget nye, skæve vinkler – og det står Simon Juul i høj grad for.