Passagerskibsrederiet DFDS Seaways gennemgår i øjeblikket en omfattende forandringsproces med det formål at skabe en platform, der er konkurrencedygtig på det fremtidige rejsemarked, skriver rederiet i en pressemeddelelse. Således arbejder rederiet med at udvikle konceptet i passagerområderne om bord og planlægger at kunne præsentere resultatet i første kvartal af 2005. Et led i denne proces har også været at tage den hidtidige markedskommunikation op til revision. Som en konsekvens heraf indgår rederiet samarbejde med et nyt reklamebureau.
Valget er faldet på det københavnske bureau Halbye, Kaag & Thompson, som får ansvaret for DFDS Seaways’ kommunikation på alle rederiets markeder. Da det er et ønske at styrke kendskabet til brandet DFDS Seaways og gøre rederiets position og kvalitet endnu tydeligere, binder bureauets kampagneidé alle markeder og kundesegmenter sammen. Det betyder, at rederiets kommunikation samles i ét fælles udtryk i Danmark, Sverige, Norge, Storbritannien, Holland og Tyskland.
– Vi har et produkt, som ofte overgår kundernes forventninger, og vi har været for dårlige til fortælle, hvor store og gode oplevelser man kan få om bord hos DFDS Seaways, forklarer koncerndirektør Søren Jespersen.