DIA15 er klar til modtage de sidste indsendelser i morgen. Og det er en optimistisk juryformand, der ser frem til at sortere i arbejderne.
– Jeg glæder mig rigtig meget til at se, hvordan bureauer og annoncører åbner sig og gennemtænker de nye muligheder, siger Thomas Pries, juryformand og til daglig partner og kreativ direktør hos Konstellation.
Åbner sig? Forklar?
– Vi har både åbnet nogle kategorier op, så bureauer får større og bredere spillerum til at sende ind til DIA15. Men det er nok snarere de lidt mere præcise eller smalle kategorier, der især gør mig nysgerrig.
Hvilke?
– Under teknologi-hovedgruppen har vi fx en ”respons/ realtime activity” kategori, der er et meget præcist sted at indsende for dem, der tør tage skridtet fuldt ud, og møde forbrugerne i nuet.
Andre?
– Vi indførte også online-film i sidste øjeblik under content hovedkategorien. Den er speciel, fordi kategorien er reserveret til online film, der ikke har været sendt på tv og i biograferne. Her leder vi efter ypperlig kommunikation, der skaber trafik, viral spredning eller dialog.
Hvorfor siger du ikke noget om content, der om noget er et buzzword i 2015?
– Det vil jeg sandelig også gerne. Men så er vi tilbage ved en af de brede hovedgrupper, der naturligvis er spændende ved at vise, hvordan idé og eksekvering gøres sublimt. Og i hovedkategorien er det især storytelling, jeg er nysgerrig efter at kigge igennem.
Hvorfor?
– Fordi nok er storytelling noget, alle påstår, de er verdensmestre i, men det er jo konsekvenserne af fastholdelsen af brugerne, der skaber værdi for virksomhederne. Så her vil vi præmiere arbejder, der både fænger og fastholder brugerne i en vedkommende fortælling. Når vi kobler de ambitioner sammen med de digitale muligheder for interaktion, får vi en helt utrolig spændende kategori, slutter Thomas Pries.