Danmarks Naturfredningsforening har indgået et samarbejde med det digitale konsulenthus Novicell som led i en større digital oprustning.

Omdrejningspunktet bliver et nyt website samt 98 sub-websites – ét til hver af foreningens lokalafdelinger.

Oprustningen sker blandt andet for at gøre det lettere for Danmarks Naturfredningsforening at tiltrække nye medlemmer, øge loyaliteten blandt de eksisterende samt skærpe foreningens tilstedeværelse på nettet, forklarer Allan Nyhus, it-chef i Danmarks Naturfredningsforening.

– Vi starter simpelthen forfra. Vores nuværende platform er otte-ni år gammel, og den står i vejen for alt det, vi gerne vil digitalt. Vi går nu i gang med at ruste os til en fremtid, hvor nettet og den digitale tilstedeværelse bliver et vigtigt omdrejningspunkt i vores kommunikation, siger Allan Nyhus og uddyber:

– Danmarks Naturfredningsforening får ingen offentlig støtte, så vores eksistensgrundlag er betinget af vores evne til at rekruttere nye medlemmer og involvere de eksisterende – og her bliver vores nye digitale platforme en meget vigtig faktor, siger han.

Afgørende strategisk skridt

Ifølge Per Kirchner, adm. direktør i Novicell, er Danmarks Naturfredningsforenings digitale oprustning et vigtigt strategisk skridt for foreningen.

– Danmarks Naturfredningsforening har igennem mere end 100 år opbygget en position som en af de stærkeste stemmer i natur- og miljødebatten herhjemme. Og med den markante digitale oprustning, som foreningen foretager nu, lægger Danmarks Naturfredningsforening for alvor fundamentet for de kommende års vigtige arbejde, siger Per Kirchner og tilføjer:

– Det er utrolig spændende proces for Novicell at være en del af – også for mig personligt. Min far var mangeårig lokalformand for Danmarks Naturfredningsforening i Ribe Amt, så jeg har fulgt foreningen igennem hele mit liv. Vi er utrolig stolte af, at foreningen viser Novicell den tillid, de har gjort, siger han.

Danmarks Naturfredningsforening er én af en række nye kunder hos Novicell i København den senere tid.

Det stigende antal opgaver betyder, at Novicell, der har hovedsæde i Aarhus, lige nu er ved at rekruttere en række nye medarbejdere til afdelingen i København, der åbnede for lidt over et år siden.

Danmarks Naturfredningsforening forventer, at de nye digitale platforme kan lanceres til efteråret.