Det danske performance marketing-bureau PL & Partners, der blandt andet hjælper virksomheder med at annoncere på Facebook og Instagram, er vokset under coronapandemien.

Medarbejdertallet er steget fra 19 til 50 ansatte og nu har de hentet en ny profil ind, der kender jagtmarkerne indefra.

Louise Brink Emanuelsen tiltræder i firmaets nyoprettede stilling som Paid Social Director. Hun får ansvaret for at rådgive eksisterende kunder og være et af ansigterne udadtil.

Det oplyser PL & Partners i en pressemeddelelse. 

Fra Dublin til Danmark

Louise Brink Emanuelsen vender tilbage til Danmark efter 4,5 år i Dublin, hvor hun har været Senior Partner Manager hos Facebook. En af hendes kerneopgaver var at uddanne virksomheder i at annoncere på Facebooks platforme.

“Jeg har fulgt dem, siden de var kun syv mand – nu er de største bureau inden for annoncering på sociale medier i Skandinavien, så jeg glæder mig til at bidrage med mine erfaringer og kompetencer i håbet om, at vi kan styrke de allerede rigtig gode resultater, som jeg ved, de leverer,” siger Louise Brink Emanuelsen i meddelelsen. 

Det skal ifølge den nyansatte ske ved at knytte tættere bånd til firmaets kunder og skabe meningsfulde partnerskaber.

“Og så skal vi ud på den internationale scene, hvor vi skal gå efter større kunder, som opererer i udlandet med danske eller internationale hovedsæder,” siger Louise Brink Emanuelsen.

Kender Facebook indefra

PL & Partners blev grundlagt i 2015 og kundelisten tæller eksempelvis Novo Nordisk, Sony Music, Meyers og Politiken.

Efter i starten udelukkende at have rådgivet om annoncering på Facebook og Instagram er de under corona begyndt at favne bredere og vil inkorporere en række andre sociale platforme.

Bureauets co-founder og CEO Mads Paaskesen ser frem til at få Louise Brink Emanuelsen ind som en del af holdet.

“Vi har arbejdet tæt sammen med hende længe hos Facebook, og at vi nu er i stand til at tiltrække talenter som hende fra en af verdens største virksomheder, viser hvilken udvikling, vi har gennemgået de seneste par år,” siger han i pressemeddelelsen.

Det var vigtigt for dem at få en ind, der kender kunderne og kompetencerne og samtidig kan udvikle deres samarbejde med Facebook, fortæller han.

“For os er hun det perfekte ansigt udadtil, og særligt for vores kunder, bliver det enormt værdifuldt at have med en rådgiver at gøre, som kender Facebook indefra, og dermed også hvordan vi bedst udnytter værktøjerne til at skabe mere effektive kampagner.”