Go’on, der driver godt 150 tankstationer primært uden for de større, danske byer, trak stikket på årets store 2020-kampagne, da coronakrisen ramte og alt gik i stå.

I stedet valgte det danske benzinselskab at starte helt forfra i samarbejde med reklamebureaupartneren Envision.

Resultatet er nu i luften under navnet VisitUdkantsDanmark, der foruden at brande Go’on – der ser sig selv som en fortaler for det lokale Danmark langt væk fra de store byer – skal hjælpe udkantsområderne med at få hjulene i gang igen efter nedlukningen.

– Vi synes, det er fantastisk, at VisitDenmark nu laver massiv reklame for, at danskerne skal holde ferie herhjemme – også selvom det er på en kedelig baggrund. Vi vil bare gerne sikre, at hele Danmark får besøg og dermed en tiltrængt håndsrækning oven på nedlukningen af samfundet, lyder det fra Mick Kjær, administrerende direktør for Go’on, i en pressemeddelelse.

Kampagnens omdrejningspunkt er visitudkantsdanmark.dk, hvor lokale danskere kan dele deres yndlingssteder i nærområdet.

Peter Boe, Creative Director i Envision, forklarer i meddelelsen det kreative greb således:

– Traditionelt har turismekommunikation været fra turistkontor til turist – eller fra turist til turist efter fremkomsten af tjenester som Tripadvisor. Men nu outsourcer vi kommunikationen til dem, der for alvor ved, hvad de taler om. Nemlig de lokale, der kan guide dig væk fra de nedtrådte stier og hen til de oversete perler, som Tripadvisor aldrig har hørt om.

Velkommen til Dansk Markedsføring

For at kunne læse vores artikler beder vi dig om at tilmelde dig vores nyhedsbrev - så holder vi dig opdateret med de skarpeste indsigter og branchenyheder direkte i din indbakke. Helt gratis.

Indtast venligst fornavn.
Indtast venligst efternavn.
Indtast venligst korrekt e-mailadresse
Accepter venligst vores betingelser for at tilmelde dig

Er du allerede medlem?