Mange kritiske røster har i tidens løb lydt over dette eller hint offentlige reklame-udbud eller for den sags skyld private pitch – men nu går DSB nye veje.
Transport-giganten inviterer ganske enkelt bureauerne indenfor til Åbent Hus, dialog – og forventningsafstemning – inden udbudsprocessen for alvor går i gang.
Det sker på mandag, og DSB skriver bl.a. følgende i sin invitation: ”DSB inviterer alle interesserede reklame- og kommunikationsbureauer til Åbent Hus om DSB’s reklameudbud 2017. Til arrangementet vil man kunne høre om vores ønskede bureauløsning og udbudsstrategi og – proces samt stille spørgsmål og give feedback.”
Selv ønsker DSB ikke at kommentere initiativet før på mandag, men hos brancheforeningen Kreativitet & Kommunikation, tager direktør Tine Aurvig-Huggenberger godt imod det:
– Det er rigtig positivt, og vi har længe været i dialog med DSB om dette her. Vi mener i høj grad, det kan være med til at kvalificere processen og sikre, at både bureauer og annoncører kan få den bedst mulige oplevelse af processen, siger hun.
Der har jo også i tidens løb været en del kritik af forskellige udbud og pitches?
– Netop, og dette her tror jeg kan være en rigtig god måde at gøre det på. Man forventningsafstemmer, og det kan kun være til gavn for både bureauerne og annoncørerne. Vi oplever i øvrigt også i stigende grad at de store annoncører søger vores rådgivning på dette område.
Arrangementet finder sted hos DSB i Taastrup på mandag den 26. juni 9.30-12.00, og interesserede bureauer bedes tilmelde sig hos strategist indkøber Claus Jensen på claniel@dsb.dk