Flere end 70.000 unge har købt et af DSB’s nye ungdomskort og skrevet under på, at DSB må bruge de personlige oplysninger til salg og direkte markedsføring, skriver Jyllands-Posten. DSB er i fuld gang med at opbygge et solidt markedsførings- og salgsgreb i de unge danskere, der samles i en lukrativ loyalitets-database hos det statsejede togselskab.
Markedsføringen kan både ske via e-mail, mobiltelefon eller almindelig post.
DSB’s passagerdirektør, Bjørn Wahlsten, forventer, at antallet kommer op over 100.000 inden årets udgang.
Ifølge Danmarks Statistik findes der i dag 699.000 danskere mellem 16 og 26 år, og dermed vil hver syvende unge i år komme til at stå i DSB’s medlemskartotek og blive udstyret med et kort i kreditkortstørrelse med pasfoto. DSB lover de unge, at togselskabet ikke vil videregive de personlige oplysninger til tredjemand og garanterer, at data opbevares forsvarligt. DSB lover også at slette alle oplysninger om de unge senest tre måneder efter, at medlemskabet er ophørt.