Målt på passagertal går det forrygende for DSB. Til gengæld må selskabet konstatere, at tilfredsheden hos kunderne er faldende. Det fremgår af den årlige trafik-rapport, som DSB skal aflevere til Trafikministeriet. Passagertallet er steget tre år i træk, men det har ført til flere overbelagte tog, og passagererne giver nu kun DSB et 7-tal – målt på 13-skalaen. Det er et fald fra 8 i forrige rapport. DSB fik sidste år 4 mio. passagerer mere – til i alt 61,7 mio. fin