En ny undersøgelse”God kontakt med pressen på nettet” fra rådgivningsfirmaet Login dokumenterer, at de danske virksomheders hjemmesider ofte kommunikerer for dårligt, skriver Berlingske Tidende. Hver syvende professionelle bruger er utilfreds med hjemmesidernes kvalitet og karakteriserer dem enten som mangelfulde eller “meget mangelfulde”, men 35 procent mener, at kvaliteten er “hverken god eller dårlig”. Kun fem procent bedyrer, at kvaliteten er “meget høj”.
Undersøgelsen bygger på dels en rundspørge i samarbejde med Danske Journalistforbund blandt 586 journalister, dels en række brugertest blandt ti garvede journalister, som har arbejdet med hjemmesider fra Carlberg, Danisco, DONG, GN Store Nord og Miljøtyrelsen