Mindjumpers har i sine 12 års levetid primært haft fokus på social media management, men nu lægger bureauet an til at udvide paletten.

– Jeg har de sidste to-tre år oplevet, at vi gennem vores arbejde med sociale medier er kommet tættere på vores kunders forretning, så det stod klart for mig, at vi skulle styrke vores kreative kompetencer, siger bureauets stifter og direktør, Jonas Klit Nielsen, og tilføjer:

– Derfor arbejder vi nu på at tage et større kreativt ansvar for vores kunder. Vi vil gerne være mikset, der går ind og griber flere bolde – stadig på sociale medier, men også bredere digitalt.

Af samme grund har man hentet en ny Chief Creative Officer ind i skikkelse af Tuki Ghiassi, der tidligere har været en del af Mindjumpers – nærmere bestemt fra 2010 til 2013.

Flyttet hjem fra Dubai

Tuki Ghiassi var fra 2013 og frem omkring Hjaltelin Stahl, kortvarigt Revolt, og siden – frem til starten af 2018 – Regional Head of Integrated Creative & Innovation hos Mindshare MENA med base i Dubai.

Siden 2018 har han været ECD hos bureauet Traffic Digital med 150 medarbejdere og kontorer i flere storbyer i regionen, herunder Dubai, Riyadh og Cairo.

Men nu er han tilbage i Danmark:

Artiklen fortsætter under billedet.

Tuki Ghiassi træder ind som ny partner hos Mindjumpers. Foto: PR

– Mindjumpers var det første bureau, jeg arbejdede på, og bureauet har aldrig helt forladt mit hjerte. Så da Jonas og jeg begyndte at diskutere mulighederne, var jeg ikke i tvivl, siger Tuki Ghiassi.

Ifølge Jonas Klit Nielsen er det planen, at den nye Chief Creative Officer inden udgangen af 2020 bliver ejer-partner:

Hvor stor en procentdel, han kommer til at overtage, er endnu ikke fastlagt, men ifølge Jonas Klit Nielsen er Tuki Ghiassi den første i rækken af flere partnere:

– Vores plan er fremover at udvide ejerkredsen med partnere, der er ansat hos Mindjumpers, siger han.

Familieforøgelsen gjorde udslaget

Tuki Ghiassi kommer til Mindjumpers efter, at bureauet sidste år trak sig ud af det britiske marked.

Et marked, hvor man ellers havde fået fint fodfæste med kontorer i både London og Leeds.

" Jeg måtte erkende, at der skulle styr på prioriteringerne.
Jonas Klit Nielsen | Stifter og CEO | Mindjumpers

Men efter at Jonas Klit Nielsen og hans kæreste fik en søn, holdt det ikke længere med at rejse frem og tilbage mellem London og København:

– Jeg måtte erkende, at der skulle styr på prioriteringerne. Og derfor endte det med en beslutning om at fokusere på Danmark igen, siger Jonas Klit Nielsen.

Jonas Klit Nielsen, stiftet og CEO, Mindjumpers, er rykket hjem til Danmark igen. Foto: PR.

Lukningerne i det britiske er også den direkte årsag til, at Mindjumpers i 2019 kom ud med et underskud – godt 300.000.

En sjældenhed i bureauets 12-årige levetid.

– Jeg er selvfølgelig ikke glad for, at vi har haft underskud i 2019. Men jeg må bare erkende, at det ikke er gratis at lukke to kontorer med 15 medarbejdere ned, siger han og tilføjer:

– Hele situationen har selvfølgelig betydet, at vi har måttet kigge på vores forretningsmodel igen. Det er det, vi gør nu.

Vil måle “trust” med nyt værktøj

Jonas Klit Nielsen og hans familie flyttede tilbage fra London til Danmark sidste efterår.

– Vi brugte de sidste måneder af 2019 og de første af 2020 til at overveje, hvor vi skulle hen med Mindjumpers. Og for mig stod det hurtigt klart, at vi skulle udvide vores palette. Og styrke vores kreative kompetencer, siger Jonas Klit Nielsen.

Men så kom corona og usikkerheden, og to ansættelser, som var på vej, blev stoppet.

Men nu er I i fuld gang igen – i Danmark?

– Ja, det er vi heldigvis. Vi har også fået ny visuel identitet.

– Og vi er klar til at gå i markedet med et nyt værktøj, som bl.a. kan måle, hvordan f.eks. et brand, en virksomhed eller et produkt klarer sig på Trust.

Mindjumpers har fået ny visuel identitet. Foto: PR.

Trust?

– Ja. Eller tillid, om du vil. Vi lever i en tid, hvor det at skabe tillid er en væsentlig faktor og succesparameter. Den indsigt, vi genererer, danner grundlag for, hvordan vi udvikler kommunikationen, siger Jonas Klit Nielsen og tilføjer:

– Det er et værktøj, vi forventer os meget af.

Og hvordan ser 2020-tallene ud for Mindjumpers – nu her efter de første ni måneder?

– Vi kom i hvert fald ud af første halvår med skindet på næsen, siger Jonas Klit Nielsen og tilføjer:

– Men som så mange andre i branchen betød corona jo, at vi kunne se nogle dele af vores pipeline smuldre lidt. Samlet set ser det dog lige nu ud til, at vi kan nå break even.