Ikano Bolig, der er en del af Ikano-koncernen, som også rummer IKEA og Ikano Bank, har ”efter en uformel bureaurunde” valgt Orbit Red til at udvikle en ny brandplatform.

Det oplyser parterne i en pressemeddelelse.

– Hos Ikano Bolig har vi erkendt, at vores ambition er mere kompleks end bare at sælge boliger. Vi vil ændre den måde, vi bor sammen, lyder det fra Magdelena Misiak, kommunikations- og marketingchef i Ikano Bolig, i meddelelsen.

Hun mener, at der er behov en platform for kan ”uddanne boligkøbere om, at livet i og mellem boligerne er en ligeså vigtig del af købsovervejelserne, som selve valget af bolig”.

– Orbit Red har skabt en lokal kommunikationsplatform med udgangspunkt i værktøjet budskabmodellering. Herved har vi opnået klarhed over vores budskaber fra strategisk til taktisk niveau og skabt faktabaseret grundlag for at nå vores ambition, siger Magdalena Misiak i meddelelsen, og tilføjer at valget faldt på Orbit Red, fordi bureauet kan kombinere data og kreativitet på et strategisk niveau.

Thomas Nolsøe, CEO i Orbit Red, er naturligvis godt tilfreds med det nye samarbejde.

– Ikano Bolig er en helt fantastisk virksomhed med et meget stort hjerte og en markant anderledes tilgang til det at skabe funktionelle boligområder med fællesskabet i centrum. Det har allerede været et inspirerende samarbejde, siger han i pressemeddelelsen.