BAUHAUS’ onlineforretning vokser voldsomt og er kommet under pres under corona-nedlukningen, så nu skruer byggemarkedskæden op for sit strategiske fokus på netop den del af forretningen.

Det oplyser byggemarkedskæden i pressemeddelelse.

– Det her er langt mere end blot en opgradering af vores webshop. Vi igangsætter en markant styrkelse af hele den måde, vi driver forretning på online. Vi skal være bedre til at understøtte kundernes behov gennem hele købsprocessen, siger Carsten Ostenfeldt Humlum, der er digital forretningsudviklingschef i BAUHAUS, i meddelelsen.

Han fortsætter:

– Det gør vi blandt andet ved at styrke dialogen med kunderne på tværs af platformene, og derfor skal vi også være langt mere datadrevne og bedre til at udnytte de muligheder, der er i marketing automation, AI og intelligente produktanbefalinger.

I kernen af forretningen

Da BAUHAUS lancerede sin første webshop for snart seks år siden, var “det i høj grad for at give kunderne mulighed for at handle de mest populære varer uden for varehusenes åbningstid” lyder det i pressemeddelelsen.

I dag er webshoppen derimod blevet en vigtig del af BAUHAUS’ samlede forretning.  BAUHAUS har derfor valgt at indgå et strategisk partnerskab med det digitale bureau Novicell.

 – Vi har brug for en samarbejdspartner, sin er mere end blot et teknisk team, der sikrer driften af vores platform – det skal Novicell naturligvis også, men de bliver også en tæt samarbejdspartner, når det handler om at udvikle vores forretning gennem digitale tiltag, siger Carsten Ostenfeldt Humlum i meddelelsen.

Del af digitalt bureau-team

Novicell bliver en del af BAUHAUS’ digitale team, der blandt andet også omfatter bureauerne Raptor og Heyloyalty.  

Jan Overgaard, Client Director, Novicell, mener, at det er ”en af de mest ambitiøse, digitale omstillingsprocesser, som Novicell har medvirket til de senere år”.

– BAUHAUS ønsker at skabe det bedst tænkelig fundament for at udvikle sin forretning online, og vi glæder os over at få lov at være en del af denne rejse sammen med to andre bureauer, der ligesom os er kompromisløse i deres tilgang til at udvikle digitale løsninger, siger Jan Overgaard.

Novicell overtog ansvaret for driften af BAUHAUS’ platform midt under corona-nedlukningen og er i fuld gang med de første opgaver sammen med BAUHAUS.