Royal Unibrew sender fredag den 11. september for første gang i fem år en ny reklamefilm på gaden for kildevandsbrandet Egekilde.

– Det danske vandmarked er vækstet under coronakrisen, hvor der er solgt mere vand i de større formater, men mindre kildevand på flasker i de mindre formater til eksempelvis danskere på farten, siger Lise Tjell, Marketing Manager, Royal Unibrew.

Det er i lys af et stort fokus på bæredygtighed og plastproblematik i Danmark, at lanceringen af Egekildes nye reklamefilm skal ses, oplyser hun.

Road trip i Danmark

I den nye Egekilde-film, ”Bucket List”, følger man to unge kvinder, der drager ud på eventyr i det danske land for at strege punkter på deres oplevelsesliste – heriblandt ”bade nøgen” og ”Road trip” – over i næsten lige så højt tempo, som de drikker kildevand.

Og det er ikke tilfældigt, at det er i Danmark, handlingen udspiller sig.

– I den nye reklamefilm knytter vi an til flere af tidens trends, eksempelvis ”staycation” og ”støt lokalt”, som er mere aktuelle end nogensinde før, siger Lise Tjell.

Staycation er en sammentrækning af stay, altså at blive, og vacation, ferie. Med andre ord ”hjemmeferie”.

– Nærheden til det danske kan også høres i filmen, da lydsporet er ”All the Things”-hittet fra den unge og upcoming dansk-walisiske sangerinde, Drew Sycamore, siger Lise Tjell om filmen.

Vises online og i biografen

Hvorfor går I ikke – som tidligere – på TV med reklamefilmen?

– Vi vil gerne kommunikere vores budskab ud til danskerne, især de unge, på de medier, hvor de befinder sig. Derfor har vi har valgt de digitale kanaler frem for de mere traditionelle TV-udbydere, siger Lise Tjell.

Lise Tjell, Marketing Manager, Royal Unibrew. Foto: PR

Der er vel ikke så mange i biografen i øjeblikket?

– Vi synes biografmediet er et fedt medie, og at filmen gør sig rigtigt godt på det store lærred, siger Lise Tjell.

Hun fortsætter:

– Og hvad angår spend, så afregner vi efter antallet af visninger i biografen, så vi får groft sagt det samme ud af det, som vi ville have gjort i tiden før corona.

CO2-neutrale

I slutningen den nye reklamefilm slår afsenderen fast, at Egekilde er ”Ren naturkraft”, og at flaskerne er af ”100 % genbrugsplast”.

– Egekilde fokuserer på klima- og miljøbelastning, siger Lise Tjell og henviser til, at Egekilde har været C02-neutral siden 2012 og netop har slået sig op dette.

– Det er blevet endnu mere relevant i dag, hvor danskerne virkelig er begyndt at tænke over det klimaaftryk, de som forbrugere sætter, siger hun.

Hun oplyser, at Egekilde sidder på omkring 10 procent af det samlede danske vandmarked, der i dag består af flere ”billig-mærker”, end for blot fem år siden.

Bag Egekildes nye film står reklamebureauet Bates Y&R, der har været Egekildes kreative bureaupartner siden 2015.

Du kan se filmen herunder efterfulgt af credits:

Egekildes nye reklamefilm "Bucket List"

Credits:

Annoncør: Royal Unibrew

Brand: Egekilde

Marketing Manager: Lise Tjell

Brand manager: Mette Lærke

Bureau: Bates Y&R

Strategisk direktør: Knuth

Kreativ ansvarlig: Caroline Escobar Knuth

Direktør: Thomas Brandt

Projektleder: Pernille Skougaard

Film:

Instruktør: Tobias Kampmann

Producer: Line Bjerregaard

Musik:

WarnerMusic

Artist: Drew Sycamore