Den nordiske storbank Nordea har afsluttet en større pitch om sit nordiske content- og mediebudget.
Valget faldt på mediebureaugruppen GroupM Nordic, der skal løse en noget bredere opgave for banken, end det man kan kalde klassisk for et mediebureau.
– Indholds- og mediekontrakten er den første af sin art i denne størrelse i Norden. Nordea bad ikke om en tv-reklame og en medieplan, lyder det fra Jonas Hemmingsen, CEO for GroupM Nordic, i en pressemeddelelse.
– De bad os om dataintegration, audience-planlægning, publisher mindset og kreativitet, der gør en forskel. Ukendt område for ethvert bureau og annoncør, fortsætter han.
– Vi er overbeviste om, at vores åbne bureautilgang signaliserer en ny retning for vores forretnings fremtid, og vi er meget glade for denne opgave, fortsætter han.
Et skræddersyet Nordea-bureau
Elizabeth Fjellerup, der er Nordeas Nordic Head of Group Marketing, fortsætter:
– GroupM slutter sig til vores transformations- og omnichannel-rejse, hvor vi møder vores kunder med en integreret strategi og agil udførelse på tværs af content, medier og teknologi, siger hun.
– Vi har brug for en partner, der kan hjælpe os med at udleve vores kundevision om at benytte relevante integrerede medier og content, leveret gennem nye agile måder at arbejde på. Vi indså, at det ville være en hård opgave og et nyt område for et partnerskab.
– Efter en omhyggelig og grundig udbudsrunde valgte vi GroupM Nordic som partner, fortsætter Elizabeth Fjellerup.
– Vi forstod tidligt, at vi ikke kunne bringe Nordeas vision til live med en normal bureau-konstallation. Derfor har vi skabt et åbent bureausamarbejde, der bringer de bedste kompetencer fra vores gruppe og netværk sammen i et skræddersyet bureau med Nordea, som vi kalder Team Pulse, slutter Jonas Hemmingsen.