Teleselskabet Telmore har fundet en ny partner på markedet for reklamebureauydelser. Det oplyser Steffen Lundgren Kristensen, der er CMO, Marketing & Online Director, i Telmore.
Valget faldt på reklamebureauet Boye & Spellerberg, der dermed fremadrettet bliver det Nuuday-ejede teleselskabs kreative leadbureau.
Telmore har på reklamebureau-fronten tidligere arbejdet sammen med blandt andre NORD DBB, der var bureuaet bag en “gigant-rebranding” af Telmore, som blev skudt i gang i juni 2018.
En virtuel pitch-proces
Valget er af det nye reklamebureau er faldet på plads midt under coronakrisen. Og på trods af de vanskeligheder, det har medført.
– I begyndelsen af marts inviterede vi os selv til indledende kaffemøder med en håndfuld bureauer. Ud fra de indtryk, vi fik på kaffemøderne, indsnævrede vi feltet til tre bureauer, som i midten af marts modtog en brief med både de strategiske og kreative udfordringer, vi gerne ville se forskellige bud på, siger Steffen Lundgren Kristensen.
Samme eftermiddag, som Telmore havde briefet bureauerne, blev teleselskabets kontorer lukket ned på grund af COVID-19-krisen, så resten af pitch-processen kørte virtuelt.
– Det var fedt at opleve, hvordan de tre bureauer lynhurtigt omstillede sig til de nye arbejdsvilkår med virtuelle arbejdsmøder, siger Steffen Lundgren Kristensen, der ”af respekt for de involverede bureauer” ikke ønsker at oplyse, hvem der udover Boye & Spellerberg var i spil til at blive Telmores nye, kreative leadbureau.
Fint udbud trods svære betingelser
Steffen Lundgren Kristensen er imponeret over, hvor godt de tre bureauer formåede ”at sætte sig ind i Telmore og brandets muligheder og udfordringer under de begrænsede arbejdsvilkår, vi alle har været underlagt”.
– Vi så både strategiske og kreative bud af høj kvalitet, og vi har i det hele taget selv lært meget af processen. I sidste ende fremstod Boye & Spellerbergs tilgang bedst, hvilket flyttede vægten til deres fordel, siger Steffen Lundgren Kristensen
Bjarne Spellerberg, CEO og partner i Boye & Spellerberg, ”tager hatten af” for det arbejde, Telmore og Nuuday, der rummer TDC Erhverv, YouSee, Telmore, Hiper, Blockbuster, Relatel og Netdesign, har lagt i pitch-processen.
– Jeg tror, at alle de bureauer, der har mødt Telmore-teamet, har oplevet en engageret og velforberedt kunde, som virkelig var åbne for en god dialog og en konstruktiv arbejdsproces, siger han.
Det nye samarbejde mellem Telmore og Boye & Spellerberg er begyndt, og det første resultat af dette, kan snart ses, oplyser Steffen Lundgren Kristensen.