Story House Egmont er det nye, samlende navn for Egmont-divisionen Egmont Publishing.

Det oplyses i en pressemeddelelse.

– Vi er publicister af hjertet, og vores journalistik og inspirerende indhold når hver dag millioner af læsere på en række platforme. Men vi er meget mere end det, og virksomheden har udviklet sig markant de seneste år, så den nu også tæller e-commerce og agencies med en digital profil, siger Torsten Bjerre Rasmussen, der er CEO hos Story House Egmont.

I meddelelsen tilføjer han.:

– Det er områder med meget stor vækst, som nu er blevet en væsentlig del af vores samlede forretning, der nu står på tre stærke ben: Media, e-commerce og agencies. Derfor er det tid til, at vi moderniserer, hvordan vi møder vores partnere, kunder, brugere og læsere – og hvordan vi ser på os selv. Fremover er vi Story House Egmont, et brand der peger fremad og signalerer, at under vores tag går medier, teknologi, konsumentrelationer og historiefortælling hånd i hånd.

Det nye navn og logo er udviklet af Creative Director Peter Stenbæk og Art Director Kasper Bjerre fra Story House Egmonts in-house-bureau, Creative.

Det oplyses, at navneskiftet gælder hele Egmont Publishing og ikke bare den danske forretning, men også Norge, Sverige samt de øvrige lande, hvor Story House Egmont er til stede.